stinalill

Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Stina - 17 maj 2009 19:59

Fotona ovan är bara ett litet axplock från när Anita och jag var i Västerås och hade vår blomsterrunda. Det fanns så mycket vackert, så man kan få magknip.... Hortensian t ex med sin intensivt blåa färg - "min" blåa färg... Och så fulländade rosorna är!!


Idag var jag hem till en vän - Eva, som säljer smycken. Där var det oxå mycket fint!! Vill-ha-tarmen skrek hela tiden.... Gäller att hålla i plånboken och tänka - i alla fall lite - innan man öppnar den. Eva i sin tur säljer smyckena åt sin handikappade vän, som oxå gör dom. Söta, vackra hängsmycken.....


Så har jag förberett balkonglådorna på balkongen. D v s tagit upp dom från källaren, och skruvat fästena, så dom sitter rätt. Och oxå tagit upp en gammal stol till en vävstol, som jag hade i källaren. På den fick jag plats med frökrukorna - där jag hoppas att fröna ska gro så småningom.


Den här melodifestivalen som numera har härjat på TV:n - varför i himlens namn har dom dragit ut så på den?? Den ena tävlingen efter den andra. Och det är så stort och så många effekter, så man kan baxna. Vissa av tjejerna är klädda som porrstjärnor och bakom den som sjunger dansar och hoppar akrobater. Var ska det sluta? Större, vackrare (?), effektfullare och dyrare - för varje år!!? Själva musiken och sången verkar nästan vara en bisak i allt flaschande och ljusspel. Nu låter jag som en gammal surkäring. Och det kanske jag är. Och - jag använde avstängningsknappen på TV:n.....


Imorr´n är de måndag och vägningsdag.... Lite fundersam hur jag ska hantera ätandet, när jag åker bort.... Jag vill INTE halka dit i onyttigheter - då är det kört....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards