stinalill

Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Stina - 15 maj 2009 21:10

Milda Matilda vad trött jag är!! Tänk att jag aldrig lär mig, att jag orkar inte som förr.... Högerbenet värker och jag känner mig helt urblåst i skallen - kanske inget ovanligt i och för sig ;) Men det har varit en fin dag.


Hämtade upp Anita vid 12-tiden i Norberg och sen for vi till Västerås. Så hade det hänt en olycka vid Skerikemasten, så vi åkte en omväg in till V-ås. På en smal slingrig väg. Jättekul att köra - man mötte nästan sig själv i krokarna! Och en bra mycket vackrare väg, än den större "autostradan".


Och vi har gått runt på Blomsterlandet och suckat och "titta där" och "kolla".... Så fikade vi och åt vår massäck i lä bakom IKEA!! Det var inte av snålhet vi hade eget fika med. Utan för att jag ska ha koll över vad jag äter. Det gäller att tänka efter före..... Så tog vi Plantagen oxå på Hälla. Och där fick jag tag i gula "småpetunior" modell häng, som jag ska ha i balkonglådorna tillsammans med vit hänglobelia. Sen kändes det som nog med shopping.....


Hem åkte vi en vacker väg över Ängelsberg och Västervåla. Det är inte klokt vad VACKERT det är ute nu!! All denna skira grönska, blommande träd och buskar!! Är nog lite tjatig - men våren är så otroligt fantastisk!! Det blir alldeles fullt i bröstet av all vackerhet!!


Och lilla myran på fotot! Tänk vad många steg den tar under en dag!! Och jag antar, att den inte får ont i benen.... Och hur vet den vart den ska och hur kan den låta bli att krocka med sina kompisar!!  Förunderligt!! Jag stod en lång stund igår och betraktade en myrstack med alla tusentals myror, som stressade hit och dit. Men vem vet - dom kanske inte alls är stressade egentligen.... Bara otroligt effektiva.....


Ja effektivitetstänket hade väl jag oxå idag. När jag ändå var i Norberg, så passade jag på att hälsa på Solveig R och snackade lite skit. Och sen passade jag på att handla på Coop i Fagersta oxå. Dom har ju helt klart ett större utbud än i lilla Skinnsberg. Och sen kom jag då hem som en urvriden disktrasa.....


Natti, natti alla människobarn!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards