stinalill

Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Stina - 28 maj 2009 18:07

Ja den här kappan har jag slitit med i dagarna tre. Tyckte det blev fantasilöst, tråkigt och utan finess. Fodret drog sig på baksidan, när jag quiltade och det drog sig ännu mer med hjärtana påsydda. Ett tag hade jag lust att stampa på den och gömma den längst inne i garderoben. Men jag stänkte och strök och till slut var den skaplig. Men fortfarande trist tyckte jag. Men - när den kom på plats blev den ju faktiskt bättre än jag hade trott!! Så nu får den väl hänga där ett tag iaf.


För övrigt en lugn dag. Tror - peppar, peppar - att halssvidet har givit med sig. Så nu går säkert humöret uppåt oxå. Annars har det blåst och regnat småspik. Så jag har inget dåligt samvete för att jag har setat inne. Har gått ut på balkongen då och då och luktat på syrénen och penseérna - underbart! För att inte tala om hur Hoyan luktar på kvällningen!


Så har jag gjort min grönsakslåda igen. Lite skurna morötter, strimlad kålrot, broccoli, skivad röd lök, svamp och strimlad kassler. Salt, peppar och så lite 17 %ig ost uppepå. Idag hällde jag på lättmjölk. Annars har jag haft mager matlagningsgrädde på. Men det hade jag ingen hemma idag. Gräddar i ugnen tills det är klart. Så gör jag en skaplig stor form, så det räcker i tre dagar. Det var Annsans Harry som gav mig idén och den går ju att variera med vad man har hemma. Jag är ju faktiskt inte - och då menar jag inte - nå´n matmamma. Men det här är så enkelt, så det fixar jag!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards