stinalill

Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Stina - 9 maj 2009 21:08

Äntligen, äntligen har jag kommit till skott vid symaskinen!! Det ska bli en gardin.... lapparna och banden på fotot..... Ibland undrar jag ju - varför kan inte jag sy en gardin rakt upp och ner, som alla andra? Nej jag måste krångla till det till max. Med sex olika tyger och skära till, sy, pressa, sy, pressa.....  Och det tar en evighet, innan det är klart. Och då är jag så jäkla less på eländet, så jag är färdig att klämma in det längst in i garderoben..... Ja - jag fixar ju sysslesättning i alla fall....


Känner i kroppen, att jag åt för mycket igår. Dessertostar, bröd, potatissallad (med grädde i!) och - blåbärspaj - smaskens.... Men idag har jag återgått till ordningen - det GÅR inte att göra för mycket utvikningar - då är jag snart där igen och vräker i mig..... Varför ska allt som är gott vara fettbildande??? Det känns som om det är en naturlag..... Men, men - jösses vad pigg och nyter jag blir sen med alla nyttigheter. Och kilona fladdrar bort all världens väg - hej och hå....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards