stinalill

Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Stina - 31 maj 2009 21:12

.... än ostekt.... Ja man kan ju undra vad man sysslar med ;) Men det är så sjukt skönt, att ligga där i solen timme efter timme. Plaska med fötterna i vattnet och när det blir riktigt varmt, ösa en skopa vatten över huvét. Än så länge är de lite för kallt för att tanten ska ge sig i hel - men det kommer... Så har jag ju haft sällskap av Gunilla idag igen. Men jag startade lite senare än henne. Sov till kl 10!! Och somnade fortare än kvickt igår kväll...


Nu har det varit tre utflyktsdagar på raken. Det är nog 17 i mesta laget för den här tanten. Idag när jag for ner till sjön, hade jag spagetti i benen. Och det har jag nu oxå. Sjukkänsla och svid i halsen oxå. Kanske får jag lov att hålla mig hemma imorr´n..... Men det är ju knäppt, att inte kunna ta vara på solen, nu när hon äntligen skiner....


Jag fick en variant på "Den blomstertid nu kommer" av Gunilla:

Den baddräktstid nu kommer

när magen är för stor,

då valkar bara sväller

och celluiter gror.

Generande behåring

lyfts fram i solens ljus.

Nej stranden verkar boring,

vi stannar inomhus.

De krav som sommarn ställer

förstör vår ledighet.

Vi sitter där och gnäller,

fy fan vad jag är fet.

Fast vem vill motionera,

när man kan sitta still.

Nej, låt oss revoltera,

vi tar en kaka till!

Nu är det absolut inte meningen, att förstöra vår kära  "Blomstertid nu kommer". Men jag tyckte ändå, att varianten var lite rolig..... Och kakor äter jag INTE....


Innan jag åkte hem från sjön, tog jag en sväng och plockade en liljekonvaljbukett - som synes på foto. Trött som en disktrasa, men jag måste få mig en bukett, innan det är för sent. Dessa ljuvliga blommor! Det är då det bästa jag vet i blomväg - så spröda och väldoftande!!! Det andra fotot är på en bit av en hundloka i makro. Det roliga är, att jag såg inte den lilla, lilla flugan förrän hemma i datorn!!


Nu är det vertikalläge som gäller - natti, natti alla människobarn!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards