stinalill

Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Stina - 19 maj 2009 21:03

....som drog brudparet genom byn i lördax!! Riktiga arbetshästar!! Och dom används oxå som sådana i vanliga fall. Även om dom inte jobbar ihjäl sig, som hästtjejen sa. "Sotlugg" och "Linlugg" tycker jag dom ser ut att heta. Det där vore nå´t istället för traktorer!! Eller hur du Erik??


Har varit riktigt "arbetssam" idag. Klippt och färgat håret. Sååå skönt när det är gjort! Gruvar mig alltid innan. Så har jag vattnat igenom alla blommor - bara dom torra. Både ute och inne. Sen har jag skurit upp 1,5 kilo kassler i portionsbitar - ca 75 gram i varje portion. Först bort med allt synligt fett förstås. Och sen in i frysen. Enkelt att ta fram för en singel.


Ja du Ruth - här är en till som har bantat mer eller mindre i hela mitt liv. Först så går det ner och sen så går det upp -- jo-jo-bantning. Och varje gång bestämmer jag mig - börjar jag gå upp det minsta, ska jag dra åt svångremmen igen. Men inte - alla ambitioner brukar spricka. Choklad, glass och bakelser....


Men nu vill jag ju inte gå ner p g a utseendet, utan för min hälsa. Som mest har jag gått ner 38 kilo - då mådde jag bra. Och jadå, jag vet - det gäller att förändra sin livsstil. Men glassuget sitter i ryggmärgen tror jag. Belöning, tröst, tryck ner känslorna - alla anledningar som finns praktiserar jag. Men numera äter jag Campral, som ger mig lite råg i ryggen, att stå emot.  Dessa piller äts av alkoholmissbrukare oftast. Men funkar även på sockerberoende.


Mitt delmål är att gå ner 6 kilo till -  först och främst. Men enligt Viktväktarnas måttstock ska jag gå ner 26 kilo!! Men det är orealistiskt, anser jag. Då skulle jag se ut som ett vandrande russin.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards