stinalill

Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Stina - 1 augusti 2008 23:36

Vid 13-tiden bestämde jag mig för att ta kontakt med läkarstation. Tungt att andas och lite yrslig. Jag fick en telefontid till 14.05 - men dom ringde upp mig på en gång! Så ere å va kendis! Neld var tyvärr enda alternativet, men det blev ju EKG, blodtryck och blodprov i vanlig ordning. Blodtrycket låg på 100/47! Så fick jag en remiss i ett kuvert till akuten i Köping och jag åkte hem och packade ryggan uti fall att.... Sen åkte jag min egen bil ner. Dom som känner mig väl vet, att jag i princip kan köra bil döende. Och det var jag ju inte - döende alltså....

I Köping blev det EKG, blodtryck och blodprover - som dom lyckades få tack vare en HIA-sköterska. Plus en ingångsnål oxå. Blodtrycket var nu 119/47. Dom tog om det flera gånger i tron att det var fel på apparaten. Men det var det alltså inte. Sen fick jag 40 ml Furix + 20 till senare.

Och vem jobbade om inte dr Amin! Som jag var till den 21 juli och var så kaxig för att jag mådde så bra.... Han undrade vad "rökfrossa" var, som det stod i remissen från Skbg!! Jag förklarade vad rÄkfrossa var och han tyckte det var väldigt konstigt, att åka ut flera timmar i en båt för att äta räkor. "Får man inget annat att äta?" Nja bröd och sallad. "Jag tycker inte om räkor - då måste jag ta med egen mat hemifrån.... Vad kostar det?" Ja han tyckte nog att det var en väldig knäpp idé  - tokiga svenskar. Dessutom ännu tokigare för mig - att smälla i mig en massa salta räkor med efterföljande vätskeintag..... Och nu vet jag ju det....

Men proverna visade att mina njurar mår bra, getingsticket påverkade inte alls och det hördes inget svalp i lungorna. Han frågade om jag ville hem - såklart! Men jag var ordentlig och frågade om han ansåg, att jag kunde åka hem. Och jag lovade återkomma, om jag gick upp mer i vikt eller blev sämre på annat sätt. Jo så sa han, att hjärtade orkade pumpa ut blodet - men hade svårt att orka ta emot blodet på ingående igen. Nu har jag skrivit upp det, så nu borde jag minnas det.  Ann-Louise eller Therese får förklara för mig sen....

 Ja, ja - jag gör mina utflykter..... Nu väntar min goa säng.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards