stinalill

Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av Stina - 3 augusti 2008 22:34

Dagarna verkar börja allt senare för mig. Det är så ljuvligt skönt att sova på morron! Jag hade ju lite pli på mig ett tag - skulle ligga i sängen kl 22 och släcka vi 23. Det håller inte längre. Jag undrar om det inte är meningen, att människan SKA sova på förmiddagarna!!? Eller vad säger ni ungdomar? Blir misstänksam varje gång jag hör någon säga, att dom ÄLSKAR att gå upp tidigt på morron.... Månne dom ha behov av att vara präktiga....? Ja det har i alla fall inte jag - jag gillar skarpt mina sovmornar - sen ligga o läsa morgontidningen och efter det bara ligga i min ullbädd och på min tempurmadrass och dra mig och fundera lite över dagen som kommer. Men en sak är säker - samhället är uppbyggt efter att man är uppe med tuppen! Man passar inte in annars. Tänka alla som stönar över att väckarklockan ringer kl 06 på morron!! Det är tortyr!

Jag åkte upp o hälsade på Annsan idag. Det är så spännande att gå runt i hennes hus. Hon har så mycket vackra saker och så mycket roliga ideér! Och alla vackra blommor i trädgården! Jag hade kameran med mig..... Och vad hon har slitit med min gamla canadensare! Plastat och slipat och målat. Men som sagt var. Det lär inte bli mera paddlat för mig. Och jag kan ju åka ner till sjön och vara för mig själv ändå - utan att paddla ut till ön. Och Annsan sa, att dom kunde härbärgera båda kanoterna t v. Så får jag väl se....

Efter jag varit till Annsan åkte jag ner till Lokstallet som hastigast. Tänkte kolla om dom hade något fint konsthantverk. Men det blev lite av en besvikelse. Det fanns egentligen ingenting intressant. Synd - dom hade ju fina grejer förut.

Ringde upp Therese ikväll - det var så länge sen jag hörde nå´t ifrån henne. Hon var trött, trött, trött. Hade jobbat i helgen - stackarn! Det är rätt kul att prata med henne - hon är alltid så vänlig och full med skratt. Men så´n kanske man är mot sin svärmor.... Antagligen är hon sur och tråkig oxå ibland. Men hon är en fin människa. Har mycket värme och omtanke. Fast hon skulle behöva vända mer av sin omtanke mot sig själv.... Känner igen mig i mycket av henne.... Fick en impuls att ringa till Preben o fråga om han kunde hämta upp mig imorr´n, så jag fick följa med ner till Helsingborg en vecka. Men jag insåg, att en vecka är för länge för mig att vara borta. Och jag behöver ha en bil där nere, eftersom jag inte kan gå nå´t långt - KAN ju hyra i och för sig..... Och jag behöver ha mer framförhållning - packa och sån´t. Har tvättstugan imorr´n. Ja, ja det kanske kan bli en annan gång....

Undrar om Dennis och Pontus är hemma från Turkiet ännu mån tro? Blev lite fundersam, när jag såg på TV att det var en stor skogsbrand där nere. Men dom sa ju oxå, att det inte var några turister som hade evakuerats.....

Natti, natti 

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards