stinalill

Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Stina - 9 augusti 2008 22:17

Av Stina - 9 augusti 2008 22:01

Fy vilken tråkig dag det blev. Idag är jag inte sams med livet. Tycker det är orättvist - varför ska jag åka på allt skit som finns.... Sjukdomar i oändlighet - jag har blivit så begränsad - kan inte göra sån´t jag VILL. Måste alltid tänka mig för - vad kan jag äta - vad kan jag dricka - orkar jag..... SKIT!!!!

Fast nå´nstans vet jag väl - med huvét - jag kan ju göra saker ännu - jag lever - jag kan ju njuta av livet - MEN INTE IDAG!!! Känner mig som en treåring - skulle vilja slänga mig på golvet och SKRIKA - JAG VIIIIIL - kunna så´nt jag kunde förut.....

Nu ska jag gå och dra täcket över huvét... antar att jag kommer att drömma mardrömmar....

Av Stina - 9 augusti 2008 14:38

Gick iväg ut på Skinnsbergsmarken. Men det höll på att gå alldeles åt helsefyr! Jag var helt inställd på att jag skulle fixa det. Ni som känner till Skinnsberg vet ju, att det är inte långt mellan Coop och ICA. Stannade på den biten o köpte några tygstuvar och sen ett halssmycke i glas. När jag kom bort till ICA kände jag bara - jag MÅSTE sitta ner - annars trillar jag ihop. Satte mig på ett cykelställ och tänkte bara - nu måste jag ta mig hem. Gick en bit - satte mig på en bänk - gick en bit - satte mig inne hos "Hälsa o Flärd" ett bra tag. Sen vidare - kände att jag tog snedsteg - måste fram till nästa bänk.... och så mötte jag Lena och Annica - bad dom hjälpa mig hem. Guskelov - dom tog tag i mig fram till bänken vid Coop. Jag la mig t o m ner på bänken, fick lite att dricka. Så hämtade Lena sin bil o skjudsade mig hem!! Hjälpte mig upp för trappen - det gick med nöd och näppe. Sen sängläge..... Jäkla skit helt enkelt!! Men TACK Annica och TACK Lena - ni kom som änglar!! Bara att konstatera - jag måste ha nå´n med mig, när jag ska gå ut!!! Eller så ha bilen alldeles i närheten. FAN, FAN ,FAN!!! Vet att jag kollade på en permobil som svepte förbi mig - en så´n skulle man ha haft.....

Jaha, så då blev halva dagen i sängen då. Men nu är jag okej igen. Antar att det är blodtrycket som inte orkar upp till hjärnan, när jag går och står. Ska allt skriva till dr Amin och be om en remiss till Uppsala för en "second opinion". Man ska ju ha rätt till det, sägs det.... Och höra om dom inte kan göra en "ablation" (= bränna lite elsignaler i hjärtat, så att det går i rytm igen och svikten därmed försvinner) Dr Amin sa, att det kunde dom bara göra med öppen hjärtkirurgi....??

Nä nu får jag väl ta och se till att få nå´n mat i mig..


Av Stina - 9 augusti 2008 10:33

Är så otroligt seg - värre än tuggummi. Jo igår så plantade jag om lite blommor. Och sen städning efter det. Begriper inte - hur jag än försöker att inte spilla jord - så hamnar det ändå på golvet!

Såg invigningen av OS på TV igår. Det var maffigt! Så nu har jag sett färdigt sporten det här året ;) Kineserna är ju fantastiska på dessa massövningar - alla gör allt samtidigt med perfekt timning. Skulle vara kul att se hur dom gjorde alla färgskiftningar. Hur det fungerade bakom kulisserna. Men jösses va kulor det måste ha kostat!! Skulle nog räckt till mat till alla Nordkoreas barn ett helt år.....

Ska väl ta mig ut på Skinnbergsmarken idag. Inte för att den brukar vara så hävlig, men alltid kan man väl träffa nå´n att byta några ord med. Och har jag tur hittar jag nå´t "fynd".

PS Sov bara till 9.00 idag!  

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards