stinalill

Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Stina - 10 augusti 2008 17:05

Hör du till en så´n sort som kan bli AKUT godissugen??? Då har jag ett bra recept till dig!! Troligtvis har du strösocker, kakao, margarin och sirap hemma...? Om du inte har det, kan du ju lika bra fara ner på affär´n och köpa färdig kola..... Om jag skulle göra det, skulle jag oxå komma hem med ett paket glass (minst!) cocosbollar och chokladkakor. Och jag FÅR inte äta så mycket tok.... och jag klarar faktiskt inte att äta så himla mycket knas längre.....

I alla fall - här är receptet:

Koka upp

2 dl strösocker

110 gr margarin

1 dl sirap

3 msk kakao

Koka sedan i 7 (sju) minuter. Gör prov i kallt vatten. Häll upp på ett plant fat - låt kallna..... så du inte bränner dig på tungan!! Men man kan oxå hinka i sig omedelbart, om man doppar skeden i kallt vatten före munnen.... 

Så det var mitt tröstätande idag. Inte alls bra. Men det är ju i alla fall ingen grädde i skiten....

Av Stina - 10 augusti 2008 14:01

Inte är det så länge sen det var riktig sommar - detta är taget den 25 juli!! Tre generationer tjejer i spat!! Fotograf : Ida.

För övrigt var det svårt att somna igår kväll - p g a röklukt!! Skriver en människa som varit rökare i 40 år!! Fick till slut lov att gå upp och stänga balkongdörren. Det var grannen inunder som tog sig ett bloss.... Visst for det genom huvét - så här känslig brukar jag inte vara..... Och mycket riktigt - vaknade med migrän!! Då blir ju alla lukter förstorade. Men nu har jag svalt ett piller och värken tonar sakta bort....

Trist dag idag oxå. Men jag tog mig i hampan ändå och städade skafferiet!! Slängde burkar med fiskbullar som hade sista förbukningsdag under 2005!! Säger lite om min städiver.... Tänker - på att börja sy - men jag tänker nog ett tag till....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards