stinalill

Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Stina - 28 augusti 2008 22:15

Ja det här är vad jag har sysslat med idag. Sytt en vetekudde till min brorsdotter, som kommer hit på lördag. Hon är 10 år gammal och jag känner henne inte. Men nå´n liten present från gamla faster tyckte jag hon skulle ha hur som helst. Och en vetekudde kan man ju använda både till att värma upp sig med och kyla ner sig med.

Dagen har flytt i 120 knyck i timmen. De är ju en modern hastighet verkar det som - nu när man har "uppfunnit" lite nya hastighetsbegränsningar. Och tanten är faktiskt rätt trött efter en osoven natt - då jag bl a tänkte ut vetekudden.... Så nu får det allt bli en kopp te och sen sängen. Natti, natti...

Av Stina - 28 augusti 2008 01:45

.... blev det. Tankarna fortsatte att snurra, fastän jag sa åt dom, att vara tysta och lägga av. Det är ju faktiskt meningen, att min hjärna ska få chans att återhämta sig den här tiden på dygnet. Men, men det är inte allt man får bestämma minsann. Egentligen är det rätt lite man bestämmer. I det stora hela alltså. Kanske tur det - för då är man ju inte ansvarig heller. För det man inte fick bestämma. Som andra bestämmer.

Reinfeldt är ju ansvarig för att det s k utanförskapet minskar - rättare sagt - det utanförskap han tror minskar. I själva verket ökar det - som jag ser det. När dom sjuka inte längre får tillåtelse att vara sjuka - inte få nå´n sjukpenning att leva av. Och måste gå till sociala och be om bidrag för att överleva. Då känner man sig nog ännu mer utanför - än när man tillhörde sjukförsäkringssystemet. Men det tror inte jag, att Reinfeldt begrip. Och det vete 17 om han varit sjuk nå´n gång. Åtminstone har han nog aldrig behövt sjukanmäla sig hos F-kassan. Skulle nästan tro, att han har sin lön kvar till 100 %, även om han ligger hemma i sängen med 39 graders feber och snorar. Eller oxå är han väl lik Göran Persson - han sköter rikets angelägenheter - d v s jobbar - hemifrån sjuksängen. Då kan man nog inte vara så effektiv i alla fall och ta några vettiga beslut. Men det kan han ju å andra sidan inte, när han är frisk heller. I mitt tycke. Ja, ja sov gott den som kan.... även om du tillhör utanförskapet.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards