stinalill

Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Stina - 24 augusti 2008 21:20

Ibland önskar jag, att jag hade någon, som kunde sy upp alla mina ideér. Just nu skulle jag vilja ha "Längtan till frihet" uppsydd. Jag saknar faktiskt den tavlan. Var inte "färdig" med den, när jag sålde den. Men jag har så lång startsträcka..... Det skulle ta år för mig, att sy upp alla ideér, som jag har i huvét. Har - bland annat - en svart väska i huvét med frihandsbroderi (på maskin) i bara vit och silver tråd..... Ja, jag har en lista med sån´t som ska komma ur händerna.... nå´n gång.....

Idag har jag setat en hel del på balkongen - i solen. Så härligt!! Ett tag tänkte jag åka iväg till sjön. Men jag iddes inte packa matsäck. Har oxå burit upp lite grejer på vinden, skrivit några brev, skrivit räkningarna och plockat iordning till återvinningen. Så imorr´n ska jag ner på byn och bl a gå på apoteket oxå. Det gäller ju att fylla på "förråden" med piller....

Det är konstigt vad målen - förväntningarna anpassar sig till de möjligheter man har. Råkade av en händelse läsa en mapp, där jag skrev dagbok med början år 2000. Jäddrar vad dåligt jag mådde då!! Ibland klarade jag inte att ta mig upp ur sängen. Det var ångest, ångest morgon, middag, kväll. Stesolid allt emellanåt - bara för att stå ut. Och ALLT hängde på Anita i terapin. Nu mår jag så väldigt mycket bättre på det planet. Istället har kroppen hittat på knasigheter. Men jag tycker faktiskt, att jag någolunda har anpassat mig till vad jag klarar nu. Ibland blir jag ju arg på kroppen. Men jag KAN ju göra en hel del ändå. Även om det måste gå i ett bra mycket lugnare tempo.

Numera ser jag oxå tydligt att livet har en ände. Det har jag väl alltid varit medveten om. Men det är mycket mer tydligt nu. Kroppen förfaller - den läker inte ut sjukdomar längre. Förut har det ju bara varit att gasa på - jag blev ju frisk från åkommor förr eller senare. Det blir jag inte nu. Åkommorna hänger kvar..... Ett liv är ju egentligen väldigt kort. Man borde egentligen få leva en repris - MED den erfarenhet man har förvärvat under sin "första" livstid. Vart ska man lämna det förslaget?? Till Försäkringskassan, till Skattemyndigheten, till Regeringen??






Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards