stinalill

Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av Stina - 7 augusti 2008 14:01

Ja inte var det ju nå´n idé att åka till Västerås idag. När man vaknar kl 12 och äter sin frukost kl 12.30, så är det ju inte så himla mycket dag kvar!! Sitter här i min blå stol och gäspar stort :O.... Då får jag väl ta itu med att planta mina små St Paulor idag då - dom har ju stått i kö länge..... Och vara glad över att jag slipper gå ut i regnvädret....

Av Stina - 7 augusti 2008 00:55

Jaha - så var det då en så´n här ickesovarnatt då. Det var ett tag sen. Begriper inte hur många oväsentliga tankar, som kan fara genom hjärnan. Och hindra John Blund att komma in. Allt från datans fungera - inte fungera - till livets fungera - inte fungera..... Ganska samma sak kanske. Tung andning spär på det hela. Hur illa mår mitt hjärta egentligen? Men det kan jag ju inte påverka så väldigt mycket - annat än att leva så sunt jag kan och orkar. Det är som det är. Fånga dagen - lev i nuet! Framtiden vet vi ändå inget om..... Livet ÄR NU - inte förut - inte sen. Utan NU. "Jag vill tacka livet, som gav mig så mycket...." Så är det ju. Så mycket jag har fått - så mycket jag får - av värme, tankar, omsorg - KÄRLEK tamejfan! Det är inte illa pinkat! TACK alla mina kära så väldigt!! <3 <3 Titta där har jag lärt mig nå´t nytt!! (hjärta hjärta!!)

Ja nu är det ju inte så, att jag tänker trilla av pinn omedelbart - om nu såná tankar kommer hos dig som läser. Ånej - nog tänker jag bita mig fast ett bra tag till - ont krut förgås inte så lätt!! Men jag tänker försöka ta tillvara så mycket jag kan - för det vet vi ju - vi kommer aldig levande ifrån det här livet..... Det är alltså en viss fara med levandet ;) Men spännande oxå..... och roligt.... och härligt..... och tungt.... och varmt av kärlek.

Nog går det an för kroppen att gäspa - men sova....??


Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards