stinalill

Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Stina - 12 augusti 2008 20:06

Så kom jag då äntligen iväg till Västerås idag! Fick tag i några presenter till dottersonen - vad berättar jag inte här - utifall han skulle läsa..... Hoppas hur som helst att han blir nöjd. Men det blir svårare och svårare att köpa nå´t vettigt till de "små" liven.....

Så var jag in på Expert och köpte nya färger till skrivaren. Visade de färger jag skickat efter från InkClub och undrade, om dom visste varför de inte fungerade. En tjej - kund - som stod bredvid mig, berättade att hon hade varit med om exakt samma sak. Hon hade haft åtskilliga diskussioner med InkClub, ställt om datorn efter deras instruktioner och en massa strul. Så - VARNING för InkClub!! Först annonserar dom "en krona för färger till din skrivare". Jo hejsan - "just till din skrivare gäller inte det erbjudandet"..... Naiv som jag är, beställde jag ändå. Och visst var dom lite billigare än Expert - men vad är det för nytta med det, om man inte kan använda dom. "Snålheten bedrar visheten" - finns det ett ordspråk som lyder......

Sen var jag oxå ut till Coop Forum o åt riktig mat!! Dansk skomakarlåda - d v s potatismos o pannbiff med bacon o purjolök. Mycket gott - och jag lyckades tänka mig för, så jag slutade äta, när det kändes lagom fullt!! Jag lämnade alltså på tallriken! Faktiskt duktigt gjort för att vara jag! Och jag åt heller ingen glass eller godis eller bakelse på hela da´n - *duktig tant*!!

När jag var inne i en affär - avslöjande för barnbarnet att säga vilken - gick plötsligt larmet. Det lät utav helskotta och kunderna ombads omedelbart utrymma lokalen, eftersom det hade inträffat ett "tillbud". Så det var bara att knata ut med oförättad ärende och vänta.... och vänta. Trött var jag så in i hoppsan. Till slut satte jag mig i bilen och åt upp min grapefrukt, som jag hade med mig. *duktig tant*. Så kom brandkåren - två storbilar och en liten!! Dramatiskt värre! Och vi fick inte gå in igen förrän dom hade "återställt larmet". Sen luktade det pest i lokalen - bränt. Det var visst nå´n ugn, som hade bränt vid. Tur att det inte var nå´n själmordsbombare på gång i alla fall.....

Ja jag klarade mig igenom  en shoppingdag i alla fall. Men det känns som jag gick på reserverna - så trött, så trött. Både i kroppen och huvét. Och inte orkade jag ju gå runt och titta lite här och lite där, som jag brukar göra. Men jag får väl vara nöjd ändå. Jag svimmade ingenstans och jag såg till att sätta mig så snart det gavs tillfälle.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards