stinalill

Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Stina - 27 augusti 2008 21:57

Av Stina - 27 augusti 2008 21:41

Ja, så var det gjort. Frissan är klar - dessutom har jag diskat, dammsugit och sytt om tavlan jag gjorde tidigare!!! Inte dåligt för att vara en tämligen lat tant! ;)

I eftermiddax ringde Nisse - min halvbror från Stockholm!! Han var "min" lilla bebis, när han var liten:) Han är 13 år yngre än jag. Tyvärr skilde sig hans mamma och vår pappa, när Nisse var ca ett  och ett halvt år gammal. Så då kan man väl säga, att han försvann ut ur mitt liv. Pappa höll inte kontakten alls och på den tiden var det ju mamman som tog barnen. Sedan har vi väl haft en väldigt sporadisk kontakt milt sagt. Men nu kom vi fram till, att han och hans dotter Sofia ska komma hit och hälsa på på lördag!! Ska verkligen bli spännande!! Han tänkte bjuda ut mig till sin sommarstuga utanför Sala, men jag tyckte det var bättre, att han kommer hit. Jag kan ju bli så där idiottrött och då är det bättre, att jag är på hemmaplan. - Senast jag träffade honom var år 2000 tror jag. Då sågs vi hemma hos vår kusin i Falun. Och nu har lillpojken blivit 49 år!! Tiden springer....

Av Stina - 27 augusti 2008 15:40

Det är så himla jobbigt, att alltid vara så trött!! Idag t ex har jag klippt håret. Alldeles färdig efteråt. Ändå tar jag det väldigt lugnt - vilar armarna stup i ett. Sen får jag vila mig en timme, innan det är dax att färga. Javisst - jag kan ju beställa tid hos en frissa istället. Kostar då?? Säkert en 700 spänn!! ..... Ja jag får väl skylla mig själv, som håller fast vid att klippa och färga håret själv. Det är väl inget att gnälla över - jäddra gnällkäring..... Kanske snart dax att sluta färga håret och bli tio år äldre....?? Till utseendet alltså. Är säkert helt vithårig nu under färgen..... Skit samma....

Nu dax att skrida till verket, trä på plasthandskarna och måla in färgen i knoppen.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards