stinalill

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Stina - 3 augusti 2009 21:58

Idag får jag allt gratulera Ida - mitt äldsta barnbarn - och hennes familj! Flickorna och deras mamma var iväg till Norrköping på "Connemara riks" i helgen - nå´n sorts hästutställning. Pappa fick vara hemma och sköta marktjänsten. De hade med sig Julia - Idas häst  (på fotot) och Julias föl Oki Doki. Och Julia fick en förstaplacering och en andraplacering. Det var väl bäst, snyggast, vackrast som gällde, antar jag. Och visst är hon vacker Julia!?  Oki Doki  - ofta kallad Oki Toki - fick nöja sig med en tredjeplacering.


Tänk att detta hästintresse är så genuint - det genomsyrar hela dreas liv! Men det är väl egentligen samma sak med Ankies pojkar. I den familjen är det innebandy och fotboll för hela slanten som gäller. Och jag som inte är nå´n fan av varken det ena eller andra..... Men jag är glad att ungdomarna har sina intressen - det "främjar hälsa och välstånd".....


För mig har det varit sömnad som gäller idag. Har sytt och sytt och sytt. Dagen är alldeles för kort. Men jag tror det blir nå´t i alla fall.... Hitills känner jag mig nöjd. Hoppas fortsättningen följer samma spår.



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards