stinalill

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Stina - 6 augusti 2009 20:31

Växtkraften är stor - här är en björk på väg upp genom bryggan! Bryggan ligger på landbacken....


Ännu en sol- och baddag!! Ljuvliga sommar!! All sömnad och sån´t får nu vänta - det blir nog tid till det oxå, när höststormarna viner runt knutarna.... Jag är faktiskt uppriktigt glad och tacksam, att jag fortfarande kan köra bil och sen gå en sakta promenad ner till sjön med ryggan på. Och sen ligga där i värmen och solen och njuta. När det sen blir lite för varmt, slinker jag bara enkelt ner i sjön, svalkar av mig och njuter av det oxå..... Har massäck med mig och petar in lite i ansiktet, när det känns så. Och fördriver tiden med att lyssna på en bok.....


För några dagar sedan fick jag en stark önskan, att åka med Ankie med familj till Bulgarien - dom åker på lördag. Men sen tänkte jag ett steg till - det finns ju inte en chans, att jag kan hänga med i deras tempo. Det skulle bara bli jobbigt och frustrerande. Jag lär övertyga mig om, att jag har det gott hemma. Det är inget nöje precis, att vara borta och hela tiden vara dödstrött. Vilja men inte orka. Jag får allt vara nöjd med de resor jag gjort i mina dar.....


Tror faktiskt det fungerar det där, att snacka med sig själv. Upprepa positiva saker, intala sig, att den här enda kroppen jag har, sköter sig förvånansvärt bra ändå. Även om jag emellanåt trillar dit och är förbannad på "den här jävla kroppen", som inte orkar som jag vill.... Men det är lång väg att gå, innan jag kan älska fettvalkarna ;) Men jag har händer, som kan sy, ögon som ser att köra bil, ben som kan ta mig i alla fall kortare bitar. Jag kan klara av min vardag utan hjälp. Och en rullator, som står i källarn och väntar på sin tid.....


Nu ska jag vattna blommor och sen diska. Sen är det ju slut på denna dag oxå.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards