stinalill

Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Stina - 24 augusti 2009 21:09

Detta har jag sysslat med idag. Åtta stycken likadana block är ihopsydda till två likadana fyrkantshalvor (med lite urklippt i hörnen) fast omvända i mönstret. Så ligger där åtta sydda "snören" och lite kantband, som hör till. Och vad i jösse namn ska då detta bli?? Grunna på det ni tills imorr´n!! ;)


Men i detta underbara väder har jag oxå tagit mig tid att sitta på balkongen. Egentligen är jag inte riktigt inställd på, att det fortfarande ska vara sån´t här finväder. Men ingen är mer tacksam än jag! :) Kanhända får jag lov, att åka till sjön imorr´n.  Får väl se hur det ser ut då. En lär väl "pissa på tallfället"....


"Imorse" när jag vaknade till och tittade på klockan stod hon på 8.15 Jag la mig såklart på den andra sidan och somnade om så skönt. Nästa gång jag vaknade stod klockan fortfarande på 8.15 Kollade på väckarklockan :10.45!! Klockskrället hade behagat stanna - dax för batteribyte.... Så småningom framåt eftermidda´n hoppade den igång igen!!? Undrar om den hade tänkt, att jag skulle sova HELA da´n ;)


När jag sen skulle sätta igång min lilla Huskystar - symaskinen - så vägrade den att mata fram. Efter diverse kollande, kom jag fram till, att fjädern som håller upp mataren, hade pajat. Jä..a förb....de symaskinshel...te!! Det var bara att ställa undan den för vidare befordran till nå´n symaskinslagare. Turligt nog har jag en till symaskin - en Bernette. Och ganska ny den oxå, men jag gillar den inte riktigt. Tycker den låter för mycket och den är liksom "skramlig" - den stämmer inte ihop med mig på nå´t sätt.  Men det är ju tur, att jag har den - nödmaskinen!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards