stinalill

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Stina - 5 augusti 2009 21:08

Jäddrar vad fort tiden går!! Jag hinner ju inte med! Men idag tänkte jag - när jag väl kravlat mig ur sängen - nu MÅSTE jag ta till vara den sommar, som ännu är. Så jag tittade inte på sömnaden en gång. Utan packade en massäck, for till bibblan och lånade nya ljudböcker och sen till sjön. Och det var ljuvligt - så klart!!


Var tveksam om jag skulle ta med kameran - det ser ju likadant ut vid sjön, som det alltid gjort. Men stoppade ned den ändå. Och jag fick jättemånga bra bilder.... Några här ovan. Naturligtvis blev det mulet så småningom - och molnen var fantastiska! Så blommar ljungen nu. Tog en kvist och la den på den gamla, grå bryggan. Och gick närmare och närmare. Jag hade ingen aning om, att de små ljungblommorna ser ut så här!!


Innan solen försvann, hann jag bada två gånger. Och det var inte kallt!! Jag behövde faktiskt inte alls stå och tveka och huttra, utan slängde mig i ganska omedelbart!  Jätteskönt!! Sommaren är fantastisk!! Däremot har jag haft en "svårt-att-andas-dag". Jag äter så fel, så fel. Och blir törstig  och -dricker för mycket. Och samlar på mig vätska. Måste allt ta och passa mig, så jag inte måste iväg till sjukan.... Det är ju ganska onödigt.... Även om man får maten serverad på det "hotellet" - inte kul iaf....


Sen for jag iväg och hälsade på Lotta en sväng. Och vi gaggade och garvade som vanligt! Hon är skön Lotta!! Och ja - vi har alltid mycket mellan himmel och jord att avhandla..... och lite till....


Ikväll ska jag banne mig ställa väckarklockan! Det är otroligt skönt, att sova på morron, läsa tidningen och sen somna om så gott! Men da´n försvinner för fort! Jag hinner ju inte med, att göra sån´t jag vill!! Jag är fortfarande inte klar med tavlan. Och sen behöver jag ha fatt i några trälister, som jag kan få ihop till en ram, att spänna tavlan på. Alltså måste jag fara till Hedins i Fagersta. Och jag måste oxå handla lite käk imorr´n. Och helst hinna till sjön, om det blir finväder..... Och helst sy färdigt tavlan... Det är ta mig 17 stressigt att vara pensionär ;)


När jag läste Medresenärskans blogg idag, mindes jag en pinsam historia på Systembolaget. Jag var - och är - inte en av deras lönsamma kunder. Men denna dag - på 70-talet - skulle jag inhandla en flaska vin. Det var lååång kö. Och jag stod där och försökte memorera namnet på vinet. När det så äntligen var min tur, sa jag "Jag ska be att få en flaska Labrador". Kassörskan skrattade, hela kön skrattade, kön bredvid skrattade.... Och det fanns inget hål i golvet för mig - pionröd i fejset. "Du kanske menar en flaska Parador?" kläckte kassörskan ur sig. "Javisst" - betalade och gick med blicken i golvet ut från denna pinsamma affär....


Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards