stinalill

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Stina - 16 augusti 2009 16:31

Det är alltid lite knasigt, att gå in på någon annans dator. Men jag tog mig en tur in på Ankies iaf. Bilden ovan har jag knyckt från Ankies fotoalbum från Bulgarien. Det är Dennis som har sina knep, för att garanterat inte få solen i ögonen ;)


Men bruna hade dom ändå blivit på en vecka och med solskyddskräm på. Badat hade dom gjort - mest i Svarta havet. Och ätit och sovit, slöat och umgåtts. Precis som en semester ska vara.


Här i Glädjen blåser det småspik och den stora lampan är inte tänd. Får väl se hur det blir till veckan. Igår åt vi potatisgratäng, lövbiff, bearnesås och sallad. Och kladdkaka till efterrätt. Mormor skulle vispa grädden till. Och jag vispade och vispade. Jäddra dålig fart på Ankies elvisp, tyckte jag. Och grädden ville inte tjockna. Så kollade jag på förpackningen - Matlagningsgrädde!! Ja då hjälper väl ingen visp i världen.... Så det blev lite tunn grädde till kladdkakan.... Men Pontusen blev iaf firad av sin mormor före middan med ett kuvert och lite småpresenter.


Och ikväll vankas det kräftor!! Smaskens! Sista kvällen på Ankies semester! Sen börjar vardagen för både ungdomar och vuxna med skola och jobb. Och en tant pensionär åker hem till Skinnsberg - får se om jag kan hitta nå´t nytt projekt att sätta igång... Fick ett SMS från Annsan - hon hade iaf sålt för 800 kronor! Inte illa pinkat! Tack Annsan! Det blir lite nya textilfärger och lakansväv!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards