stinalill

Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Stina - 10 augusti 2009 19:25

Bäst att kratta ner några rader, innan det börjar blixtra och dundra - det är alldeles svart ute. Av bilden kan man ju tro, att jag varit ute på svampexkursion idag. Men se det har jag inte varit ;)


Jag tog mig istället en tur till Fagersta, där huvudmålet var att skaffa lite virke!! Knatade in på AB Karl Hedin och där visste jag varken ut eller in. Hur gör man.... går man ut och tar sin bräda eller....? Men det var en trevlig ung man, som hjälpte mig. Han frågade vad jag skulle ha virket till. Och jag förklarade. Så tog han fram en ribba, sågade den i de längder jag ska ha dem - till min tavelram. Och han frågade vad jag sydde och trodde det skulle bli bra. Sen FICK jag ribborna!! Bara så där!! Tanten var färdig att niga och bocka på samma gång! Jag rekommenderar varmt ett besök hoa AB Karl Hedin i Fagersta!!


Sen lämnade jag in Ann-Louise´silverberlock på lagning. Ursäkta A-L att det dröjt så länge... Din mor har rätt fullt i hårddisken upptill du vet, så ibland tar det tid, att få fram minnet....


Nej nu ska jag nog avsluta - innan hårddisken blir HELT utslagen. Tänkte berätta om en hjärnskadat fluga. Men det får bli en annan gång.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards