stinalill

Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Stina - 25 augusti 2009 14:54

Tarmvredet gick över!! Till slut. Vid 4.30 ringde jag sjukvårdrådgivningen. Och sköterskan sa där, att hon skickar en remiss till akuten. "Jag kan ju inte tvinga dig att åka in, men jag rekommenderar det". Och sen "Ring 112 omedelbart om det blir värre, eller om du inte härdar ut längre". Men tanten är envis ;) Vid 6 - 6.30 somnade jag sittande mot kuddar. Och det gick vägen!!


Jag ska inte säga att jag känner mig pigg nu - känns närmast som jag blivit överkörd av tåget. Och trött naturligtvis. Jag har inte ätit något ännu och känner heller ingen lust till det. Men det kommer väl det oxå.


Så blev alltså denna soldag! Men jag är överlycklig över att jag slapp åka in!! Att det gick över!! Än en gång kom jag undan!!

Av Stina - 25 augusti 2009 02:28

Bara lite kuriosa - klicka på "För ett år sedan" - rubriken lyder "Vred tarm"!! Den 24 augusti ska jag hädanefter komma ihåg, att inte äta nå´nting!! Jag TROR att jag klarar mig från en ambulanstur inatt.....

Av Stina - 25 augusti 2009 01:12

Nog är det väl för jävligt.... Sitter är med tarmvred igan - det var i och för sig väldigt länge sen sist. Mår pest och pyton och lite till. Har spytt två gånger och jag hoppas fortfarande, att det ska ge sig. Magen är som en spärrballong och jag mår illa hela tiden. Så kommer det körare emellanåt.... Åååå fy fan va eländig jag känner mig. Nu ÄR det faktiskt synd om mig.


Många tankar hinner fara genom huvét. OM jag måste opereras - kommer jag att fixa det med hjärtsvikten och allt?? Ska jag packa ryggan än?? När ska jag ringa?? Visst kommer det att släppa snart?? Jag har ju inte spytt avföring än.... Så´na här gånger önskar jag faktiskt, att jag bodde ihop med nå´n. För att få stöd och inte vara ensam om besluten.


Usch jag minns ju hur dålig jag var vid den sista operationen. Både före och efter. Jag fick lungemboli efter. Och jag grät krokodiltårar och BAD att få stanna längre på sjukan, när dom ville skjudsa hem mig. Det är faktiskt snart tre år sen! Efter det har jag haft tarmvred två gånger, men då har det gått över av sig själv. Ja och det gör de säkert nu oxå.... Hoppas, hoppas....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards