stinalill

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Stina - 12 augusti 2009 21:12

Ja idag terrar jag er med närbilder av detaljer i tavlan. Det var väldigt mycket jobb jag la ner denna gång. Men allt är maskinsytt, förutom ängelns ögon och mun. Jag är inte så mycket för att hålla i nålen själv ;) Hela tavlan är ca 55 x 40 cm stor. Jag har oxå fått upp den på väggen idag. Hålen gapar tomma nämnligen på väggarna i arbetsrummet, eftersom Annsan fick med sig det mesta. Får väl se hur jag gör, när sakerna kommer hem igen.


Växlande molnighet idag kan man väl säga. Satt en lång stund på balkongen och njöt av solen. Så har jag möblat om lite där igen. Jag var tvungen, att ge Änglatrumpeten mera plats. Den har blivit otroligt stor. Men några trumpeter ser jag inte till.... Men en konstig humla blev jag varse idag. Den hade krupit in i en blomma och där satt den. Jag försökte peta till den lite - hörrö det är dax att vakna! Den vinkade lite med några ben, men satt kvar. Inte vet jag om den maskade i jobbet och tog en tupplur? När jag kom ut nästa gång, var den iaf borta.


Och flugan från igår, fick jag reda på av Ruth, att det var var en älgfluga! Och vad jag förstår på Medresenärskan, så har den flugit hela natten ända hem till henne!! ;) Ja naturen är allt både invecklad  och utvecklad ibland.....


Till mina vänner för kännedom : på lördag åker jag till Glädjen. Så ni behöver inte sätta igång stora larmet ;) Ankie med familj kommer hem från Bulgarien framåt kvällningen då. Och stora, lilla Pontusen fyller 15 år!! Egentligen fyller han inte förrän den 19, men då har dom pappavecka. Och alla börjar jobba eller börjar plugget. Så mormor firar lite i förskott. Ja jag säger väl som alla gamla tanter - han var ju nyss en liten plutt - rund i kinderna med skrattgropar. Nu är han 1,82 lång och ska köra moppe....



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards