stinalill

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Stina - 20 augusti 2009 17:24

Ankie har tre gaaamla äppelträd i sin trädgård. Och jag tycker dom är så vackra, så vackra! Dom är skadade här och där och har fått sina grenar avsågade för föryngring. Men just det där att dom är gamla och knotiga tilltalar mig. Dom gamla grenarna och stammarna har nog sett mycket i sina dar.... Sen upptäckte jag att ett träd är ett sockerdricksträd!! Fast när jag var där, blev det ett Loka träd!!


Om en stund ska jag iväg på fest. Det är en av Björktrastentjejerna - Lena, som fyller 40 år!! Den yngsta lilltjejen i gänget! Minns när jag tjatade på henne, om hon inte var klar på utbildningen till förskollärare snart. Hon satt i kassan på Konsum och tjänade extra. Sen anställde jag henne på Solrosen först, sen fick hon gå vidare till Björktasten i en omorganisation. I nästa omorganisation blev hon flyttad tillbaka till Solroen. Ja jösses vad omorganisationer det har varit under åren.... Men det känns ändå bra att vara omorganiserad till pensionär nu ;)


Nu måste jag allt sticka, om jag ska vara där i tid för kidnappningen!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards