stinalill

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Stina - 21 augusti 2009 20:54

Egentligen är det svårt att förstå, hur lite man KAN göra under en dag.... Jag har gjort lite ändringar på en "bärväst" till Lasse, sen har jag ätit och setat vid datorn - Facebook m m. Och det är så himla trist. Att jag inte kan ta mig för något. Men jag har ingen att skylla på, annat än mig själv....


Igår kväll var det trevligt som vanligt i det gänget. Mycket prat, mycket skratt och mycket mat..... tyvärr åt jag för mycket - men det var så himla gott. Först lite snittar (jättegoda!) sen tre olika pajer (mums!) och efter det två blåbärspajer och hemgjord blåbärsglass (smask!) Och Lena blev firad efter konstens alla regler. En sång till Lena hade Annsan knåpat ihop och den sjöng vi för henne så klart. Och paket blev det oxå till 40-åringen. Gott att ha så´na vänner!!


Idag ringde min halvbror Nils och bjöd mig till sin sommarstuga utanför Sala nästa lördag. Det kan ju vara kul, att se hur han har det. Vi har ju inte haft allt för mycket kontakt, om man säger så. Han flyttade ju från oss med sin mamma, när han var ca ett och ett halvt år. Sen har det bara blivit sporadisk kontakt. Vår pappa låg ju inte precis på, för att upprätthålla kontakten.... Vi är nog en rätt konstig släkt egentligen, om man ser det utifrån.


Imorr´n måste jag ta tag i nå´t projekt. Jag har ju lite ideér - får se vad det kan bli.... Så har jag ju faktiskt köpt hem textilfärger oxå - både gul, grön, röd och royalblå. Och vit lakansväv har jag oxå hemma. Sen skulle jag bredda gardinen till Ann-Louise. Och sy bordstabletter åt Ankie. Det finns myyycket att göra.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards