stinalill

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Stina - 13 augusti 2009 20:47

Kollade på Packat o Klart på TV. Dom hade varit på Filippinerna. Och jag blir så sugen - dom visade fantastiska vyer! Långa vita sandstränder, en bungalow alldeles bredvid stranden, fantastiska vatten att snorkla i med massor av fiskar, otroligt vackra solnedgångar o s v....


Då längtar tanten, ska ni veta.... Men istället får jag lov att tänka på de resor jag faktiskt har gjort. De flesta bilderna från mina resor har jag dock inte på datan. Utan dom finns inklistrade i mina album - tagna före jag fick tillgång till digitalkameran. Men resan till Vietnam och Cambodja har jag på data. Som den här solnedgången på Mekongfloden. Det var dock ingen sol och badresa, utan en upplevelseresa i allra högsta grad.


Men, men sommaren i Sverige går inte av för hackor den heller minsann. Imorr´n finns det chans till att den stora lampan tänds :) Utan nå´n extra skatt - se nedan....


Fick ännu en elräkning idag. Varje månad dimper den ner. Själva elkostnaden är 82:50 av slutsumman på 275:-!! De övriga kostnaderna är Abonnemang, Elöverföring ? och  Energiskatt. Sen tillkommer Moms på 25 %. Men betalar alltså Moms på Energiskatten!! Skatt på skatten! Där har man verkligen ansträngt sig för att få ut mesta möjliga..... Detta visste jag iofs förut, men det blev så tydligt nu. Det gäller ju även bensin kostnaderna, där det oxå är moms på bensinskatten. Det gäller för farbror staten att gömma skattekostnaderna så mycket man kan.... "Vi har ju sänkt skattetrycket minsann"!! 


Nog är jag villig att betala skatt. Men jag tycker det är lumpet, att liksom ta ut skatt lite här och lite där - i smyg liksom. Istället för att man betalar hela sin skatt på inkomsten. Då slår man på trumman och ropar ut: "Nu sänker vi skatten" - för dom som är friska och har jobb förstås. Annat "avskum" som sjuka, arbetslösa och pensionärer - dom gör ju ingen nytta - dom får betala och skylla sig själva....


Jaaee - varför blev jag inte politiker, kan man undra. Därför att jag klarar inte allt ruffel och båg och spelen för galleriet, som finns i politiken. Skulle bli så förb.....  - så jag skulle väl får stroke och hjärtinfarkt på samma gång.....



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards