stinalill

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

Hemlis och hemlis.....

Av Stina - 31 augusti 2008 20:47

Idag har jag minsann tillbringat hela dagen (rättelse: sen jag gick upp kl 12.30....!) vid symaskinen. Vad har jag sytt då? Ja det får ni inte veta - ännnu. Återkommer med detta så småningom. Ibland är det svårt med hemlisar - man vill så gärna berätta - men måste hålla tyst. Fast samtidigt är det lite kul oxå. I alla fall såná här hemlisar.

Sen finns det ju verkligt dåliga hemlisar oxå - såná som många barn t ex håller tyst om. Och inte berättar för någon, förrän dom kan känna sig så trygga, att dom vågar. Så väldigt många barn som går och bär på hemska hemligheter - sexuella övergrepp. Och när dom till slut berättar, tror inte de vuxna på dem. "Han som är så trevlig.... det kan inte vara möjligt...." Men det ÄR möjligt - vanliga familjefäder - präster, lärare, poliser, läkare, arbetare - de finns i alla kategorier. Faktiskt även kvinnliga förövare finns. Det är väldigt svårt att förstå. Men det JAG förstår är, att vuxna KAN ljuga. Men barn kan inte hitta på sådana saker - eftersom dom normalt inte SKA kunna såná saker. Men, men väldigt många förövare blir frikända i en rättegång. För det ska ju vara "ställt utom allt rimligt tvivel", att han är skyldig. Och barn kan inte precisera vilket klockslag, vilken dag, var dom befann sig o s v. Och då är dom inte TROVÄRDIGA!! Och blir förövaren frikänd så reagerar samhället som om det INTE har hänt. Är det en mamma som har anmält, kan hon t o m bli misstänkt för att ha ljugit om vad barnet sagt. Och förövaren kan tilldömas vårdnaden om barnet!! Det barnet berättar inget mer.....

Ja usch vad världen kan vara hemsk. Ibland kan man förlora tron på människan. Men det gäller förstås att lyfta fram det goda i världen. För det finns ju - guskelov!!

Som sagt - idag gick jag inte ur sängen förrän 12.30 Då hade jag visserligen legat och läst tidningen en bra stund. Och sen låg jag och njöt i min ullbädd på min tempurmadrass och snarkade till lite då och då. Och såg fel på klockan - jag trodde hon var "bara" 11.30 Men jag lovar - det GÅR att äta frukost 12.30 oxå! Och snart är det sovdax igen. Och trött är jag så in i hoppsan. Bara att konstatera - det är nå´t fel på tanten. Och det visste jag ju innan..... men det är faktiskt jobbigt.

 
 
Ruth

Ruth

31 augusti 2008 23:42

Skall bli roligt och se vad du nu har hittat på för något roligt vid symaskinen :-) Roligt med hemlisar, men inte för den som är nyfiken ? kommer svaret i morgon tro :-) Skulle också kunna sova till 12 om det gick för hundarna, men tvingas upp vid ½ 9 (senast) varje dag. Mitt sömnbehov är större en dom timmarna jag sover, men på kvällen är jag aldrig trött, ock kan bara sova på min Tempurmadrass i sovrummet (aldrig på soffan). Har lagt en länk till dig på min blogg, hoppas det är ok!
Sov sött med drömmar goda !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

1 september 2008 12:01

I dag är det första dagen på årets höstmånad. Ingen hemlighet har ännu avslöjats här i dag, får ge mig till tåls. Vill tro att du sover fortfarande (kanske.) Ha en fin dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
medresenärskan

medresenärskan

1 september 2008 12:34

Det kan vara kul med vissa Hemlisar, precis du skriver men de andra hemlisarna är grymma. Jag har frågat mig så många gånger vad den här världen är på väg. Hur framtidens barn att klara sig när allt våld mot dem ökar och ökar. Internet hjälper till och det är tragiskt att den kanalen skall användas för sånt.

Ha en bra dag.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards