stinalill

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Himlaspel

Av Stina - 29 augusti 2009 21:34

På väg hem från bror Nils ikväll, var det ett rysligt vackert moln-skådespel på himlen! Stannade flera gånger för att fota. Men - nu skulle jag ha haft en digital systemkamera! Så jag hade kommit närmare och så det hade blivit tydligare.


Just nu är jag rysligt trött, har svid i halsen och känner mig allmänt spagetti. Har tagit en Alvedon Forte och C-vitaminbrus. Sen ska det bli en kopp te och så får allt sängen påhälsning från mig. Det blir ingen pappabeerättelse ikväll - det får vänta. Men det var kul att träffa Nisse. Vi satt och pratade timme efter timme. Det har hänt en hel del med honom, sen förra året. Såg nämligen i bloggen, att det var ganska precis ett år sen, han och Sofia var och hälsade på i Skbg. Och han verkade liksom vara mer "hemma" i sig själv denna gång.

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

30 augusti 2009 10:05

Närmare himlen än så kommer vi nog inte;) Underbart foto.

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

30 augusti 2009 11:11

Kan inte komma bort ifrån hur lik du är din far, att likheten kan vara så stor ja, ja, nu får jag fortsätta..
Hoppas du inte har blivit sjuk och att natten har kurerat det mystiska du har känt i kroppen. Så mysigt du och Nisse fick, säkert långa och djupa tankar bollades fram och till baka. Har du fått kontakten med brodern på senare år, har ni samma mamma? har fått för mig att det inte är så. Nu skall frågvisa Ruth sluta med att berömma det vackra fotot av kvälls himlen, ser så trollskt ut, en 5:1a.
Kramen

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards