stinalill

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Stina - 2 april 2009 22:23

Denna bok har jag läst från pärm till pärm idag!! Den var intressant, lärorik, väldigt spännande och så slutade den lyckligt!! En dokumentär om en mammas kamp mot dotterns anorexi.


Det var även en seger för mig, att ta mig igenom en bok!! Och läsa den alltså. Brukar ha svårt att kunna koncentrera mig och hålla tråden. Men är det en tillräckligt spännande bok, så kan jag tydligen läsa en. Sen kom jag på den fantastiska lösningen, att ta på mig mina läsglasögon, som jag egentligen alltid ska ta på mig, när jag ligger och läser. Oj vad lätt det blev att läsa texten då!! Egentligen är det dax för länge sen, att investera i ett par nya brillor. Men de är så krångligt, eftersom jag dels ska ha proggressiva glas, dels en kompensation för att mina ögon vill gå åt var sitt håll.


Har oxå gått igenom gårdagskvällen. Vilket härligt gäng det är!! Jag har gått runt och njutit av alla små presenter jag blev förärad. Och tänkt på dem var och en - Annsan, Lotta, Eira, Jusma, Aina, Birgitta, Lena och Neta.... Så har jag diskar och röjt i köket. Men här i syrummet har jag inte möblat tillbaka ännu.


Sen var det lite jobbigt, att dom lämnade godis kvar ouppätet. Tyvärr har jag smockat i mig en del idag, där jag låg i sängen och läste. Men det är ju alldeles mitt eget ansvar förstås. Hade jag tänkt mig för, skulle jag ju ha skickat med Lena godiset hem till sina barn....


Och elektrikern kom faktiskt igår!! Han ringde vid 9-tiden på morron och kom sen vid 11.  Han grejade och donade ända tills kl 16, när han var klar. Då hade han monterat in de två bänkarmaturerna i köket - jösses vad skönt att få ljus på rätt ställen! Sen borrade han hål i rumstaket så det stod härliga till! Och drog kuloledningar som ett T i taket. Och rumslampan och takfläkten kom på plats. Sen får jag väl se vad fakturan kommer att gå lös på.... Men han jobbade i 4,5 timmar och var väldigt noggrann.


Och - nu är allt som jag hade tänkt mig från början - jag kan stryka allt på min "behöver-hjälp-med"- listan. Skönt!! Så visst var det väl timat med invigning i går kväll.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards