stinalill

Alla inlägg den 15 april 2009

Av Stina - 15 april 2009 20:27

Så har jag då idag äntligen fått ändan ur och skruvat upp denna lampa! Kom på en bra plats - gaveln till bokhyllan/cd-stället. Denna lampa är lite speciell. Det är en STOR mussla, som jag fick en gång av min kärlek (Prebens pappa). Musslan hade han med sig hem från sjön - tror den kom från Nya Hebriderna. Sen gjorde min pappa - som var en händig gubbe - en hållare och monterade den som lampa. Nu så här i backspegeln förstår jag, att det måste ha varit rätt svårt. Musslan i sig är ju ganska skör. Det blir ett härligt mysljus, när den är tänd - som synes på ett av fotona.


Idag har jag oxå varit iväg till Däckservice och fått bytt till sommardäck. Pengarna fladdrar.... 560 kronor! Men då förvarar dom vinterdäcken oxå, tills det är dax för nästa byte. Men - ni som har starka och händiga män, som fixar detta själva - där har ni tjänat in en slant.... Förresten - det finns ju starka och händiga kvinnor oxå för den delen. Tidigare i mitt liv har jag alltid själv fixat däckbytena. Men numera orkar jag inte det. Tur att det finns folk, som fixar sån´t åt en.....


Har oxå betalt räkningen från elfirman idag - 2 261 kronor. Det blev ju lite billigare, än han hade förvarnat om. Guskelov. Men pengarna ska rulla - har beställt fyra stycken trädgårdsälvor oxå idag. Skulle lätt kunna beställa tio stycken, men det får väl vara nå´n måtta på penningrullningen. Eller fladdrandet får man väl säga numera. Egentligen är det väl bara sedlar som räknas numera. Slantarna är mer till för parkeringsautomater....


Dessutom, när jag ändå var i farten, har jag kompletterat utskrifter av foton  till mitt album "sydda alster". Ankie - min yngsta dotter - sa en gång åt mig,  "fota allt du syr mamma". Och det har jag gjort. Himla kul att ha kvar!! Tack Ankie för att du var så förutseende åt mig! Det gäller alltså allt jag har sytt i lapptäcksteknik - från december 2003. Före den tiden har jag ju sytt annat - mest kläder. Men det finns inte dokumenterat. Ankie har oxå sytt i lapptäcksteknik tidigare. Stora vackra överkast till dubbelsängar bland annat.


Inatt drömde jag faktiskt, att jag hade en kappa på mig, som jag sydde, när jag gick på Tillskärarakademin. En rätt elegant kappa i äcklig senapsgul färg med mössa till. Kom ihåg att jag i drömmen berättade,  att den var mer än 45 år gammal!! Och det stämmer ju - tidsmässigt!! Men jag har den inte kvar. Hur 17 kunde jag i drömmen räkna ut, hur gammal den var..... Det förekommer mycket konstigheter i hjärnan.....


Nej, inget fölis idag heller.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards