stinalill

Alla inlägg den 7 april 2009

Av Stina - 7 april 2009 21:23

Riktig slödag idag. Gjort mini. Setat på balkongen i solens sken och fått lite rödlätt ton i fejset. Och fortsatt lyssna på boken "Svinhugg" av Marianne Cederwall. Lite småpysig bok, men framför allt är dialekterna så fantastiska att lyssna till! Huvudrollena innehas av en gotlänska och en norrlänska. Det är Susanne Alfengren och Gun Olsson som är uppläsare. Och jag njuter i fulla drag av båda dialekterna.


En mumla kom på besök till pärlhyacinten, när jag satt där på balkongen. Hade jag haft kameran framme, så hade jag säkert fångat den på bild. Den satt där ett bra tag och smakade på nektaren. Känner mig lite besläktad med humlan. Enligt fysikens lagar SKA den inte kunna flyga, men gör det ändå. Sen har vi lite liknande kroppsform liksom och båda gillar vi sötsaker.... Men jag sover mig ju inte igenom hela vintern, även om jag önskar att jag kunde..... Men vem vet - jag kanske ska försöka mig på att flyga...


Imorr´n får jag besök från Västerås av Christer och Tuija. Ska bli jättekul att träffa dom!! Evigheter sen sist vi sågs. Så ikväll har jag förberett en kantarellpaj - hoppas det går vägen.


Känner mig alldeles hopplös i halmtaket till hår, som jag har. Tycker det är alldeles oformbart och spretar åt alla möjliga och omöjliga håll. Borde ju egentligen beställa en tid hos frissan. Men - det slutar nog som vanligt - jag klipper mig själv. Finns det ingen tid omedelbart, så står jag inte ut med att vänta....


Har ni känt, att det LUKTAR vår ute - så ljuvligt!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards