stinalill

Alla inlägg den 9 april 2009

Av Stina - 9 april 2009 20:03

Skärtorsdag. När ungarna var små, minns jag, att de "tävlade" om vem som INTE skulle bli långlaten på långfredagsmorr´n. Det blev den som kom sist upp ur sängen. Så har jag för mig, att man kunde bli nå´n sorts långsovare även på askonsda´n och skärtorsda´n. Men jag minns inte vad man hette då.... En sak är säker - här är det jag som blir långlaten imorr´n!! Jösses vilka sovmor´nar jag har! Och vad skönt det är!!


Idag pallra jag mig iväg till Lotta i alla fall med en pillerburk, som hon skulle ha. Så satt vi och "ventilerade" över en kopp te. Och jag fick en liten blå smyckeängel av henne i påskpresent!! Den kommer nog på bild imorr´n tror jag. Jättesöt berlock!! Kände mig ta mig 17 lycklig, när jag åkte från Lotta! Så där som man tror, att man aldrig mer kommer att känna sig, när man är deppad. Livet är rätt härligt!! Inte för ängeln jag fick direkt - utan sammantaget. Vänner, våren, att jag över huvud taget klarar livet....


Sen begav jag mig iväg och köpte penseérna på bilden. Kände mig så sugen på, att få upp lite mer fägring på balkongen. Men i dagens kallväder står jag över. Jag kanske plantar imorr´n, om det blir lite varmare då. Och på lördag var det en stor sol - hoppas det blir sant..... Däremot köpte jag en mjukglass idag! Egentligen skulle jag kunna leva på bara glass i alla dess former - smaskens!! Och det kändes lite som att fira lyckopirret.....


Sen dalade jag, när jag kom hem. Vet inte varför. Men det är ju så, att man kan ju inte begära, att man får springa omkring och vara lycklig hur länge som helst ;) Och jag har ju ett rätt "rörligt" känsloliv, om man säger så.... Ingen fara på taket. Men det var skönt, att känna den där lyckokänslan i alla fall.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards