stinalill

Alla inlägg den 8 april 2009

Av Stina - 8 april 2009 21:34

Visst är hon söt den lilla blåklocksälvan?? Hoppas att hon så småningom vill flytta hem till mig....


Idag har alltså Tuija och Christer varit här. Och det var riktigt kul att träffa dom! Jag förberedde en kantarellpaj igår och gjorde klart den i förmiddax. Tror att den funkade rätt bra. Och dom var sig precis lika. Förstår inte - en del människor verkar aldrig bli äldre..... Och Tuija är lika amitiös som vanligt i sitt jobb - hon jobbar som förskolelärare och lärare på lågstadium och fritidshem. För rätt länge sen, var jag hennes chef. Och som vanligt - är hon plikttrogen och har ett jätteengagemang för ungarna. Men nu säger nog hennes kropp ifrån - hon hade ett skyhögt blodtryck.....


Alla de ledande politiker, som fått för sig, att så många sjuka kan jobba, skulle ta sig ut i verkligheten ett litet tag. Så många sjuka det finns, som jobbar, fastän de BORDE vara sjukskrivna. Så många som tar ut komp eller semester, när dom blir sjuka. Och när jag säger till Tuija "du borde vara hemma och gå ner i varv". Svaret från henne blev "vem ska då ta hand om ungarna och alla utvecklingssamtal som ska till under våren". Typiskt. Minns hur jag själv satt och bläddrade i almanackan för att se efter, om jag hade tid, att vara sjuk. När jag kände, att jag hade nå´t sjukt på gång..... Det känns som ett hån, när Försäkringskassan satte sina gränser för antalet sjukskrivningsdagar för olika sjukdomar.....


Neej - det är inte lönt att reta upp sig. Inte för att jag får högt blodtryck - men man kan inte göra så mycket åt skiten. Skrika sig hes och dunka huvét i väggen - det blir bara huvudvärk och ont i halsen.....


Solveig R ringde idag oxå. Hon hade ångest för att hon har avtalat med en jägare, som ska komma och skjuta de halvvilda katter, som hon utfodrar. Jag tycker verkligen, att hon tar ett steg i rätt riktning. Det kryllar ju av katter hemma hos henne. Och dom förökar ju sig på löpande band. Stoppar man inte det hela, blir det ju rena kattinvasionen till slut.


Som "Hoya" skrev i kommentaren - jag har haft sysselsättning light idag oxå.... Men jag kommer närmare och närmare till, att sätta igång med nå´t projekt igen.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards