stinalill

Alla inlägg den 22 april 2009

Av Stina - 22 april 2009 21:46

När jag kom ut från optikern idag och kom fram till parkeringen, såg jag vårlökar, som tittade fram! Sen när jag fotat dom, såg jag ju vilket häftigt träd, som bredde ut sig ovanför dom! Ett gammalt och stort, kraftigt och mycket knotigt träd. Det trädet har nog sett mycket i sina dar.... Tänk att ett träd kan bli så vackert, när tiden har satt sina spår.....


Det var oxå matdax för mig efter optikerbesöket. Och nu har jag ju gett mig 17 på, att äta rätt (igen....) Inga glassar och chokldtårtor nu. Stannade vid en grill, men det var stängt och bommat. Sjukhusets matsal då? Nejdå - stängt och bommat. Så fick det bli Café Vallonen. Och jag lyckades med konstverket, att BARA beställa te och en leverpastejsmörgås. Jag vågade inte titta på alla godsaker ens. Och det kändes jäkligt bra efteråt! Duktig tant!! Nu gäller det "bara" att fortsätta vara duktig. Berömma mig själv och se till att äta i rätt tid. Jag FÅR helt enkelt inte gå upp mer i vikt nu. Både höfter och knän värker nu - så jag MÅSTE se till att tappa lite kilon. MÅSTE!! För mitt eget välbefinnande..... för att jag ska orka använda livet nå´nting....


Och när jag handlade på Coop sen, köpte jag heller inte några onyttiga kaloribomber. Duktig tant!! Blev däremot lite irriterad, när mina favorit-Läkerol bara upphör att säljas. Får jag inget annat, så måste jag ändå ha en sockerfri tablett då och då. Och Läkerol bara förändrar och förändrar, nya sorter, bort med dom gamla. Begriper inte vitsen. Tror dom att dom säljer mer av nya sorter? Jag är absolut en vanemänniska och blir bara putt.... Men, men det är ju en världslig sak - det är bara jag som lider av, att reta upp mig. Värre saker finns här i världen minsann.....


Och ingen hästunge idag heller - inte nå´n flodhästunge heller för den delen....



Av Stina - 22 april 2009 19:12

En dag i den "stora" metropolen Fagersta - ja allt är ju relativt.... Men nog räckte det för mig. Är så trött, så jag orkar nog inte resa mig. Fast matklockan egentligen har ringt.


Var alltså hos optikern idag. Och hon säger, att jag har för starka glas på mina nuvarande brillor!! Det var fullt möjligt menade hon, att mitt seende på långt håll, har förbättrats! Äntligen något på denna usla kropp, som har blivit BÄTTRE!! Hon mätte och blåste luft i ögat och skiftade glas hit och dit, kollade långt seende och kort seende, lyste i ögonen m m. Och tanten försökte hänga med och frågade varför då?? och hur kommer det sig?? och vad gör du nu?? Hon hade tålamod....


Och det blev ju så, att jag provade ut bågar där oxå. Fastnade för första paret jag provade - 365 pengar. Och hela kalaset skulle gå på strax under 2500:-!! Mindre än hälften mot vad jag betalade för fem år sen!! Och DÅ fick jag ändå ett "vänskapspris" - från en väninnas fd sambo. Man kan ju undra.... är det konkurrensen som har gjort glasögon billigare - internet t ex....???

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards