stinalill

Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Vårlök och ätnoja

Av Stina - 22 april 2009 21:46

När jag kom ut från optikern idag och kom fram till parkeringen, såg jag vårlökar, som tittade fram! Sen när jag fotat dom, såg jag ju vilket häftigt träd, som bredde ut sig ovanför dom! Ett gammalt och stort, kraftigt och mycket knotigt träd. Det trädet har nog sett mycket i sina dar.... Tänk att ett träd kan bli så vackert, när tiden har satt sina spår.....


Det var oxå matdax för mig efter optikerbesöket. Och nu har jag ju gett mig 17 på, att äta rätt (igen....) Inga glassar och chokldtårtor nu. Stannade vid en grill, men det var stängt och bommat. Sjukhusets matsal då? Nejdå - stängt och bommat. Så fick det bli Café Vallonen. Och jag lyckades med konstverket, att BARA beställa te och en leverpastejsmörgås. Jag vågade inte titta på alla godsaker ens. Och det kändes jäkligt bra efteråt! Duktig tant!! Nu gäller det "bara" att fortsätta vara duktig. Berömma mig själv och se till att äta i rätt tid. Jag FÅR helt enkelt inte gå upp mer i vikt nu. Både höfter och knän värker nu - så jag MÅSTE se till att tappa lite kilon. MÅSTE!! För mitt eget välbefinnande..... för att jag ska orka använda livet nå´nting....


Och när jag handlade på Coop sen, köpte jag heller inte några onyttiga kaloribomber. Duktig tant!! Blev däremot lite irriterad, när mina favorit-Läkerol bara upphör att säljas. Får jag inget annat, så måste jag ändå ha en sockerfri tablett då och då. Och Läkerol bara förändrar och förändrar, nya sorter, bort med dom gamla. Begriper inte vitsen. Tror dom att dom säljer mer av nya sorter? Jag är absolut en vanemänniska och blir bara putt.... Men, men det är ju en världslig sak - det är bara jag som lider av, att reta upp mig. Värre saker finns här i världen minsann.....


Och ingen hästunge idag heller - inte nå´n flodhästunge heller för den delen....



 
 
hoyanoya

hoyanoya

23 april 2009 08:19

Jo då visst kan man gråta en skvätt, eller titta på gamla träd, många är så vackra! Och du har du provat Pigalle? Hoppas de aldrig ändrar konceptet. På tal om gottis och värk i själen lite osammanhängande sådär, som jag just nu.
godisfreaket hoyanoya

http://www.hoyanoya.se

 
Ruth

Ruth

23 april 2009 20:52

Hej vännen, äntligen har jag kunna läsa bakåt i ditt levende, mycket vatten har runnit under dina broar. Grattis till nya glasögon och bordet till din uteplats. Varit i Dalarna har du också, vad du har hunnit med mycket på dessa veckor. Vilket härlig träd du har fotat, vad är det för träd ? ser rynkigt och fårit ut, en härlig ålderdom visar trädet upp, (blir vi också så där :-) ?
Kram och tack för i dag.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards