stinalill

Alla inlägg den 14 april 2009

Av Stina - 14 april 2009 20:53

.... den stolta tuppen här ovan, som bor hemma hos Annsan! Visst är han fin!? Han har en massa hönor oxå, men dom får inte vara med på bild - inte idag i alla fall. Man får väl göra LITE skillnad. Högsta hönset kommer ju alltid först - även om det är en tupp.... (jodå - jag ÄR feminist...)


Apropå feminist - jag hörde att Gudrun Schyman skulle ställa upp i EU-valet i juni. Då finns det ju ändå ett altenativ. Hon är då en väldigt duktig politiker och talare och ingen slipsare trycker nog ner henne i skorna i första taget. För det vimlar ju annars av slipsare (eller tuppar om man så vill....) i den församlingen. Och det går ju heller inte att komma ifrån, att vi ÄR med i EU, antingen vi nu ville det eller ej. Jag ville ej, när det var röstning om det. Men det hjälpte ju inte.... Och som med allt annat - man får väl göra det bästa av skiten. Bäst att rösta tycker jag alltså.....


Vi hade det så mysigt hemma hos Annsan idag. Satt och fikade och kacklade *host* i solens sken. Solen sken i alla fall emellanåt. Det är så skönt att ventilera både det ena och det andra - allt från politik till ålderdom. Hon är så skön Annsan - alltid avslappnad och nära till skratt.


Var och handlade lite fil och frukt på vägen hem sen. Sen parkerade jag min kroppshydda i sängen. Och somnade en stund till nå´t dåligt TV-program. Så ljuvligt skönt. Och snart är det en kopp te och sängen som gäller igen.....


Inget fölis idag heller.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards