stinalill

Alla inlägg den 26 april 2009

Av Stina - 26 april 2009 21:29

Sysselsättning light idag. Men da´n har gått ruskigt fort ändå. Har pysslat lite hit och dit. Sytt lite på Lasses "axelskydd". Han kommer för provning imorr´n. Ska bli lite spännande att se, om jag får ihop det, så det blir funktionsdugligt.


Tack för stödet, att inte gå ut på städdagen igår! Kan tänka mig, att det där med klickbildning, kan stämma ganska väl. Och jag har dessutom ganska lätt, att känna utanförskap bland främmande människor. Och så dålig ork till det. Så jag gjorde nog rätt, som höll mig innanför ytterdörren....


Hade nyss ett maratonsamtal med Solveig R. Hon har det jobbigt med att försöka fånga in några katter för avlivning och några för kastrering. Jag minns själv, när jag skulle flytta från vårt hus i Esarby. Vi skulle flytta in till samhället och jag ansåg inte att katterna skulle må väl av, att helt plötsligt bli innekatter. Så jag tog katterna - Bernhard och Bianca - i en kartong i bilen. Stackarna - dom hade ju aldrig åkt bil i hela sitt liv. Så mer eller mindre panikslagna, tog dom sig ur kartongen och for runt i bilen som tokar. Gud vad hemsk jag kände mig! Och sen gå in till vetrinären och få dom avlivade - två helt friska katter!! JAG bestämde, att dom inte skulle få leva längre! Och sen bära ut kartongen till bilen med två döda katter i. Tyckte det stod "mördare" i pannan på mig.....


Vi talade oxå om barn, som far illa av att se sina föräldrar fulla. Att barn genast uppfattar, att det är nå´t konstigt med en förälder, som har druckit alkohol. Föräldern blir annorlunda och tryggheten försvinner - för barnet helt ofattbart. Jag minns själv hur ångesten kom rivande, när pappa blev "konstig". När jag var liten fattade jag ju inte sammanhanget. Men vårt samhälle ser det som bagatellartat, att en förälder tar sig en bläcka emellanåt. Att man rubbar barnets trygghet, tänker man väl inte på en gång.


Nej nu är det kväller igen och dax för kvällsfikat. Jag har klarat att äta "innanför ramarna" idag oxå!! Imorr´n är det dax för vägning....

Och inget föl blev det idag heller....





Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards