stinalill

Alla inlägg den 12 april 2009

Av Stina - 12 april 2009 21:17

Imorr´n är det minsann den 13 april. Den dag Ida - mitt äldsta barnbarn - har väntat på länge, länge. Då är det nämligen beräknat, att hennes älskade häst, Julia, ska få föl!!! Julia är den vita springaren på fotot. Ida har väntat föl från Julia en gång tidigare. Men det blev en tragisk historia. Fölet föddes missbildat, så hon fick lov att tas bort.


Men denna gången ska det gå bra. Kan bara tänka mig, att hela familjen är nervösa och spänningen stiger väl för varje dag som går. Flickorna har påsklov nu, så det vore väl alldeles utmärkt om babyn ploppade ut nu. Sen har visst Ann-Louise, min dotter, semester nu en månad. "Barnledigt" kanske man skulle kunna kalla det. Jag väntar med spänning på, att höra från dom.... Julia är en väldigt vacker häst, så jag kan tänka mig, att det blir ett vackert föl oxå.


Idag har det varit en lika underbar dag! Solsken och ljumma vindar - även om det var lite slöjmoln. Men det var nog nästan bra - mina kinder tål nog inte mer sol nu på ett tag. Passar alltså bra med regnväder imorr´n.


Har varit "energisk" idag och klippt och färgat håret. Ganska jobbigt faktiskt att stå med armarna över huvét. Fick faktiskt ett blodtrycksfall, så jag fick lov att lägga mig en stund. Det tar oxå sin lilla tid att titta i backspegeln för att få tillét. Men så himla skönt, när det är gjort!! Jag lider varje dag som går, när håret har blivit FÖR långt.


Jag håller tummarna för Julia.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards