stinalill

Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Hjärnans tokerier....

Av Stina - 25 april 2009 12:25

Måste bara skriva ner nattens dröm:


En blandning mellan Hans, min bror, och Preben, min son, var tillsammans med mig i en lägenhet. Plötsligt fick Hans-Preben så ont i ena underbenet. Det blev bara värre och värre. Till slut slängde han sig på golvet och bara skrek. Jag försökte massera hans underben - samtidigt som jag ringde efter ambulans. Så såg jag hur det blev en stor mörk bula på benet, som sedan sprack. Och ut kom nå´nting som jag drog i. Det visade sig vara ett par shorts!!!! Såná med långa ben på - dom var rutiga i svart och vitt.


Smärtan gick ganska snabbt över för Hans-Preben. Han berättade, att det där var ett par shorts han hade svalt !!! för ganska länge sen. Han och hans dåvarande pojkvän hade svalt varandras shorts, som nå´t sorts tecken på evig kärlek!!! När ambulanskillarna kom, tog dom ändå med honom till sjukan, för att sköta om öppningen i benet.


För undvikande av missförstånd bör tilläggas, att varken Hans eller Preben är homosexuella i verkligheten....


Alltså min hjärna måste väl vara sjuk? Hur i himlens namn kan jag hitta på såná tokigheter, när jag sover? Det enda jag kan härleda, är det svart-vit-rutiga tyget i shortsen. Jag har sytt upp en tunika nyligen åt Lotta, som var svart-vit-rutig på samma sätt. Sen kan jag accosiera bulan som sprack med nå´n sorts "födelse". Det kommer kanske ett par shorts ur Julia *fniss*


Ann-Louise - vad kul att du kommer ihåg landskapen vi gjorde, när ni var små!! Tänkte faktiskt själv på dem, när jag "lekte" igår. Och jag förstår mycket väl dina accosiationer till dockskåp Ankie - småflicksdrömmar.... Johanna: varför funkar det inte att ge hästar hormoner, när inte fölet kommer ut??

 
 
Ruth

Ruth

25 april 2009 13:06

Kan bara skratta hjärtligt hehehehe, vilka fantasier man kan få till i sina drömmar, en ruskig dröm, ett par shorts kommer ut genom benet hihihi. Ja så det kunde bli...
Ha en varm och skön dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

25 april 2009 14:57

Om man ger en häst hormoner så är det större risk för komplikationer och sen vet man ju inte om fölet är "färdigt" än, det vet man ju på människor. Men det är ju + - två veckor så det är ju fortfarande normalt:) Den måste ju komma ut nån gång:)
Kram Johanna

 
Ingen bild

Johanna

25 april 2009 14:57

Jag menade tre veckor inte två:)

 
hoyanoya

hoyanoya

26 april 2009 18:09

Jösses, jag slarvade med att läsa början och kom rakt i hålet i benet, du kan tro det blev myror i huvet på den här Tanten haha
hoyanoya

http://www.hoyanoya.se

 
Ingen bild

Therese

11 maj 2009 21:05

Låter precis som Preben! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards