stinalill

Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Syrén och virus

Av Stina - 24 maj 2009 19:21

Som synes på fotot, så har min stamsyrén på balkongen slagit ut nu. Den ser lite blekare ut än i verkligheten. Men jag tycker det är kul, att äntligen ha fått den i blom. Tror det är tredje eller rentav fjärde året jag har den. Men tidigare år har jag klippt "till" den, så den skulle bli så tät som möjligt. Därför har den inte blommat förrän nu. Från början är den kommen från Ankies trädgård.


Den andra bilden är den ena änden av min balkong i sommarskrud. Den änden som inte får sol förrän framåt kvällningen. I den andra änden av balkongen sätter jag mig i solen vid 1-tiden. Alltså efter frukost ;)


Känner mig lite hängig idag. Och har svid i halsen. Jag får verkligen hoppas, att jag inte hittade nå´t virus i Bennarby. Apropå virus, så är det numera en liten röd rundel med ett vitt kryss parkerad över den blå triangeln längst ner till höger på min datorskärm...??? Så står det i lilla rutan, när jag pekar med musen "virus- och spionskydd: fel"  Är det nå´n som vet vad det betyder?? Jag har sagt åt datorn att göra en "fullständig genomsökning". Och det har den hållit på länge med nu. Men krysset är kvar ännu.


Datorer är som kaarar - fullständigt omöjliga att förstå sig på.....























































































































































 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

24 maj 2009 20:47

Vilken mysig balkong du verkar ha Stina! Imponerande att du lyckats med syrenen där också. Håller tummarna för att du inte blir dålig nu.
PS Kan tyvärr inte hjälpa dig med det kikka röda krysset DS

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

24 maj 2009 21:29

Ja men kolla så fel jag stavat! Lilla ska det förstås vara, inte kikka. Ja Stina, vi ska till Sicilien på en veckas bilrundtur, men vill inte direkt flagga för, att vi inte är hemma. Det ska bli ruskigt spännande att besöka maffiosolandet:)

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

24 maj 2009 21:47

En så mysig hörna du har och kan sitta och begrunda dina små "Fairies".. Har en fin mobil som skall hänga i ett fönster med små älvor hängande i snören av porslin, så söta. Numera ligger dom i skåpet :-(
Kan det vara så att virusskyddet har kopplas bort ? kolla inställningarna. Bara en gissning.
Kram

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards